kyrkan7.jpg

OM OSS

Sävsjö Allians- Pingstförsamlings identitetsbärande element

VILKA VI ÄR

Vi är en kristen församling som är ansluten till Svenska Alliansmissionen och Pingströrelsen.

VÅR VISION

"Vår vision är att vara en församling där människor kan möta Gud, förvandlas, upprättas, växa och utrustas för att förändra sin värld"

UPPDRAG
VÄRDERINGAR

"Församlingens uppdrag är att vara en plats där det finns förutsättningar som får människor att växa och blomma ut så att de kan fullborda sina gudagivna syften"

"Vi värderar relationen till Gud och varandra. Alla människor är älskade av Gud och är skapade till hans avbild. Församlingens mål är att människor skall uppleva betydelsen av deras eget unika och lika värde från födsel till livets slut. Församlingen menar att ingen människa är syndfri utan alla är beroende av Guds nåd och förlåtelse".